grb Kluba

33 Fruškogorski maraton

Datum održavanja akcije:08.5.2010.

Opis akcije:< Dužina staze 17.210 km
Planinari ŽPSD“Dr Radivoj Simonović“ Sombor su se priključili planinarina iz PAK „Celtis“ koji su organizovali odlazak na maraton, nas je pošlo 5 planinara i dvoje dece, Mira Grković,Slavica Kašiković,Ljubomir Subotić,Piroška Tomašev,Miroslav i Miroslava Ušumović i Branko Štigmund. Ukupono je pošlo tri velika autobusa tojest 150 učesnika, krenuli smo ispred hotela Slobode u 5.30 časova,put je bio lagan sa jednom pauzom ispred Merkatora u Novom Sadu za malo preotezanej nogu a u mastavku veoma brzo stižemo do Paragova u 7.40 časova.Nastavljamo kratki uspon od Paragova do Popovice gde je početak maratona,uspon je kratak ali veoma strm i iziskuje malo više napora,za one koji to nežele postoji gradski prevoz koji vozi gore do Popovice mi smo svi pošli ovim usponom do Popovice,Bilo je to lepo jutarnje zagrevanje pred sam maraton,na samoj Popovici već se sve odvijalo za sam start pa je i prijavljivanje malo bilo otežano ali to neznači ništa sa poredjenjem veličine ove akcije.Svi osim Ljube su se odlučili za ISTOČNI MARATON ZA PRIPRAVNIKE dužine 17,210 m. Na kojoj se mora overiti 4 kontrolne tačke,start Popovica-KT-1 Dom pod Glavicom-KT-2 Astal-KT7 TV toranj-KT-8 Kraljeva stolica-i nazad do Popovice.Zbog mnogobrojnosti učesnika start je uvek mlo laganiji jer trebaju svi krenuti ali to donosi posebnu draž ovoj velikoj akciji.Staza je bila prelepa jer je tek olistalo lišće i biljke koje su neke tek u početnom cvetanju dali zadovoljstvo šetanja i uživanje u njemu. Do prve kontrolne tačke postoji jedan malo teži uspon jer se proteže duž cele staze ali se uz priče i šale ni ne primeti ,tamo smo malo predahnuli i nastavili dalje drugi deo staze je bio veom lagan i prelazimo ga sa lakoćom tako da posle overe druge kvote odmah nastavljamo dalje do TV tornaj.Kod TV tornaj pravimo ponovo mali rpredah i tu nas sustiže malo kišice koja nas je malo razočarala ali nije dugo trajalo tako da već po samom nastavku staze je prestala i nije nas više iznenadjivala.Prelazimo Iriški venac i nastavljamo dalje prema Kraljevoj stolici ,tu susrećemo , Miru i Slavicu kako u opuštenoj atmosferi prave pauzu za dalji nastavak staze.Kod zadnje kote KT-8 svečano beležimo naš prolazak i pravimo pauzu razgledavajući okolinu,par fotografija sa tablom cilja u nastavku.Nastavak staze nam je bio posebno zanimljiv jer smo ove malo proučavali biljke gledali fenomene rastinja-korenja šta sve priroda može da napravi.Po stizanju na cilj overa učesničkih knjižoca i druženje u veoma prijatnom ambijentu svih učesnika .Na akcije je učestvovalo preko 10.000 učesnika ,planinara,maratonaca,planinarskih biciklista i svih ljubitelja prirode.Ovo nije samo planinarska akcija ,ovo je akcija za sve one koji žele da pobegnu od kuće i urbane sredine naravno i da dokažu sebi da se može izboriti sa psihičkim i fizičkim izazovima,da pobedite sami sebe,da poboljšate svoju psihofizičku kondiciju a na kraju i da uživate u predivnim okruženju prirode koja vas okružuje.Svako od učesnika mogao je da bira svoju stazu ali na svkoj je bilo smeha i po koji uzdah kao znak zamora. 33.Maraton je otvorio organizator. Predsednik Skupštine grada Aleksandar Jovanović . Poručivši da čuvaju Frušku goru. "Ovo je jedna od najmasovnijih i najstarijih sportskih manifestacija. Drago mi je što vas vidim u ovolikom broju i drago mi je što vidim dosta mladih ljudi. To je znak da vodite zdrav život i da se rekreativno bavite sportom" Sa Popovice su učesnici tradicionalno ispraćeni nastupom KUD-a "Svetozar Marković". A na stazama su, sem učesnika iz naše zemlje, bili i planinski maratonci iz Republike Srpske, Slovenije i Hrvatske. Na kraju mali predah uz muziku cekamo 19.00 časova i krećemo nazad put Sombora,gde stižemo oko 21,30 časova.