grb Kluba

Makedonija 2010

Datum održavanja akcije: 23.09.-3.10.2010.

Opis akcije: 23.09.u 03 časa krenulo je 12 planinara na desetodnevnoputovanje u Makedoniju.Put je bio dobro organizovan
tako da su se planinari odmorni i veseli stigli na Vlasinsko Jezero. Nismo osetili neki velikiumor, jer smo stajali na
više lepih mesta ,odmarališta da se osvežimo.Prijatno smo bili iznenađeni na putu kod Paraćina,kada nam je Ivana
(iz planinarskog društva "Javorak" Paraćin) donela sendviče za doručak.Oko 14 časova smo stigli na Vlasinsko jezero.
Dočekani od domaćina smestili smo se u sobe ,i posle kratkog odmora neki krenuli u šetnju stazom
oko 5 km.Nekoliko planinaraje ostalo da kuvaju paprikaš za večeru ,koji je častila naša nova planinarka.
Vlasinsko jezero se nalazi na 1212 m/nv i površine je 12 km2.Okolne planine su Vardenik (1876m/nv)
,Čemernik (1638 m/nv) ,Vlasinska visoravan ja na 1300 m/nv i jedinstven je planinski pejzaž na
jugoistoku Srbije,na razvođu Crnogorskog i Egejskog sliva sa sub-planinaskom klimom,netaknutom prirodom
sa više od 70 izvora pijaće vode ,nepreglednim livadama,lekovitim biljem,šumama,šumskim plodovima i
šumskim i jezerskim lovištima.
24.09.2010.Obavljena je jutarnja šetnja i u 9 časova smo krenuli za Skoplje-Makedoniju.Granični p
relaz je prošao bez problema i brzo.Prvo stajalište je bilo u mestu Vodno gde smo se nalazi tvrđava
Kale iz XV veka. Posle kratkog obilaskatvrđave,posetili smo crkvu Sv.Spasauznesenje hristovo, koju su
gradila tri majstora 7 godina od 1817-1824. Neprocenjive vrednosti.Biblijske scene rezbarene su u orahovom
drvetu i pozlaćene.U Tetovu smo posetili garden centar i oduševili se bonsai vrtom i primercima
starim oko 500 godina.Zatim smo posetili manastir Lešo,crkva Sv.bogorodice i Sv. Atanasija.
Na 680 m/nv ispod Šar planine.Najviši vrh na Šar planine je Titov vrh na 2700 m/nv.Idemo prema
planini Bistri gde se nalaziMarvrovsko jezero na 1250 m/nv a tamo se nalazi i planinarski
dom Tajmište.Domaćin nas dočekuje,družimo se i dogovaramo da ujutro krenemo na Bistru i
njen vrh Sandžaktan 1980 m/nv. Celu noć pada kiša ,ujutro maglovito.Na stazu je krenulo 7
planinara iz našeg društva i nekoliko domaćina.Uspon je bio veoma naporan a pod kabanicama
još teže.Magla i vlaga sprečila jednu našu planinarku da ide dalje .Nakon jekog vremea i
ostali planinari su odustali i vratili seu dom. Tako da taj naš uspon nije ispunjen u potpunosti.
26.09. idemo Mavrovsko jezero,Debar ,Ohrid.Posetili smo manstir Sv.Đorše,videli jezero,
prolazili pored Jablanice.Stižemo u Strugu.Vidimo Ohridsko jezero,mali odmor i krećemo
dalje do odredišta ,Ohrid.Smestili smo se u privatnom smeštaju u dve grupe.Šetnja po
Ohridu,posete crkvama ,vožnja čamcem oi jezeru.Razgledanje okoline i uživanje na Biljaninaim izvorima
gde od meštana saznajemo da je Ohridsko jezero najčistije od svih jezera bivše Jugoslavije.
Površine je 348 km2 ,šireine 15 km,dužine 35 km,dubine 297 m,vidljivost dubine 22 m.
Nadmorska visina jezera he 693 m/nv.Jedna trećina jezera je albansko.Sledećeg dana 28.09.
obilazimo manastir Sv.Naum,gde se Crni drim uliva u Ohridsko jezero.Vraćamo se pored
muzeja na vodi gde se nalazepraistorijske iskopine i stižemo u Ohrid puni lepih utisaka.
29.09. odlazimo u mesto Venčani na 900 m/nv u kojem su mnogobrojni izvori Crnog drima.
7 planinara se penjalo prema Manastiru u brdu koji se nalazi na visini 1312 m/nv, a udaljen je 8 km.
Prema Bitolju krećemo 30.09.,kratki odmor pravimo na Prespanskom jezerui nastavljamo
prema nacionalnom parku Galičica na planini Galičicigde su dva vrha Margo 2254 m/nv i
Kotao 10 2265 m/nv,pogled sa visine na Prespansko jezeroje prelep.Stižemo u Bitolj gde
nas dočekuju Koča,Tihomir planinari domaćini i odlazimo u planianrski dom
Kopanski na 1610 m/nv gde ostajemo 2 noći.1.10 8 palninara kreće u šetnju kroz šumu ,
koja je trajala oko 4 časa preostala 4 planinarakuvala su pasulj .Posle ručka je bio odmor
i druženje sa domaćinima.Sa Pelistera krećemo 2.10. prema Grzi Svraćamo u vranje obilazimo
centar i krećemo dalje,stižemo u dom na Grzi smeštamo se i družimo sa domaćinima.
3.10.8 palninara polazi na stazu ,stižemo na Koziji rog -uspon je 682 m/nv spuštamo se
obilazimo Grzine izvore i jezera bogata pastrmkom.Vraćamo se u dom i posle ručka i
kraćeg odmora krećemo put kući u naš Sombor.