grb Kluba

Herceg Novi-dani mimoze 2012

Izveštaj sa akcije Datum održavanja akcije: 02.-06. 02. 2012.
Broj učesnika: 20 Uspon: obromci Orjena-Brdo Devesinje 775m/nv
Pređenih km: 20
Visinska razlika: 775 m Vođa uspona Boško Ilinčić Vođa puta Branko Štigmund Vremenski uslovi:Kišovito Opis akcije:

02.02.2012.na put smo trebali krenuti vozom u 11:50 iz Sombora ali naravno , naša Željeznica , jednostavno voz je otkazan tako da se svako snalazi kako zna i umije, jedna grupa učesnika je otišla sa kombijem za Vrbas , a nas petoro smo taxijem do Subotice gde nas je čekala jedna planinarka iz Subotice. Voz iz Subotice polazi na vreme i ima grejanje, u Vrbasu ulazi i grupa koja nas je tamo čekala , nastavljamo do Novog Sada gde nas čekaju ostali učesnici akcije.

Učesnici akcije iz planinarskih Društava Novog Sada su nas svi čekali na stanici i posle kratkog vremena svi smo se smestili u kušet . Polazak nas je obradovao domacim vagona ljubazan grejanje radi ali ne zadugo prestaje i nastavljamo dalje bez grejanja- kažu samo do Beograda.

Istina u Beogradu su nam zamenili vagom i morali smo da se premestimo ali na svu srecu grejanje je radilo svi smo se smestili i raspoloženi nastavljmo put do Bara.

U odlasku smo imali mnogo srece i u Bar stižemo skoro na vreme sa malim zakašnjenjem , nije nas ni tamo dočekalo lepo vreme , kiša , ali imali smo dogovorenei prevoz za dalje koji nas je čekao na stanici Bar i odma nastavljamo dalje do Baošića gde ćemo biti smešteni.

Domaćin nas je sačekao pored magistrale gde napuštamo autobusi odlazimo zajedno sa njim do smeštaja raspoređujemo se po sobama , ali vreme koje nas je pratilo i kiša koja nas je dočekala nije nam baš prijalo u početku hladna soba .

prvi dan je trebalo da idemo do Herceg Novog na otvaranje Dana Mimoza ali zbog vremena i to je otkazano, predveče je malo kiša utihnula i svi smo se malo prošetali,obalom okoline Baošića .

Drugi dan ustajemo a i soba se malo ugrejala, danas je svečana proslava Dana mimoze u Baošićima ali kiša ne prestaje, posle jutarnje kafice , doručak i dogovaramo se gdećemo dalje, u među vremenu kišaje prestala i odlazimo do mesta Đenovići odakle je predviđeno da povorka krene, ali i oni su pored nas prošli autobusom zbog vremena , izostala je ove godine povorka pleh muzike i mažuretkinje, kiša ponovo nastavlja da pada.Si su se snabdeli sa mimozama uz šetnju čuju se zvuci truba, frangija i bubnjeva proslava počinje.

Na trgu BAošića klapa Stari kapetan i pored kiše doprinosi lepoj atmosferi posetiocima manifestacije. Trg se odjednom napunio i svi veseli i orni za zabavu i igranje. Svako je na svoj način ispunjavao svoje vreme , neko je probao ribu neko vino , neko je plesao ali moj utisak je da su svi bili zadovoljni uprkos kiši koja neprestaje.

Nakon zabave vraćamo se u smeštaj gde nas čeka ručak , domaćin se uvek trudio da budemo zadovoljni i lepo ugošteni. 17 časova polazimo za Herceg Novi gde će danas biti tradicionalno otvaranje Dana mimoze koje je pomereno od juče. I ovde je svako za sebe tražio šta želi da vidi , na trgu je postavljena bina ali kiša pada i predstava je prebačena u dom "Park" Sa trga polazi povorka sa pleh nuzikom i mažuretkinje do doma "Park" ,svi prisutni su posmatrali ovu njihovu odanost ovoj manifestaciji, svečano otvaranje 43. Dana mimoze , Klapa "Stari kapetan" svojim repertoarom oduševila je goste, posle kraćeg programa sledi koncert "Van Goga"

Treći dan , imamo sreće nema oblaka granulo je sunce predivno jutro, dan predviđen za planinarenje, zbog snega koji je padao odustajemo od Orjena, i u devet sati grupa od 10 planianra kreće na uspon obližnjeg brda , domaćin nam je pokazao kapelu u brdu i par kuća koje su se videle. To je Stari Baošić mesto odakle je on rodom. Boško Ilinčić je vođa današnjeg uspona, krećemo se cestom koja svojim vijugama vodi do kapelice u brdu. Uspon je veoma oštar , ali stižemo do nje , trenutno se u kapeli održavala služba i zadržavamo se na kretko da bismo razgledali okolinu i groblje koje je bilo pored nje. Nastavljamo dalje kaldrmom koja vodi gore prema vrhu, kaldrma se završava u jednoj kući gde se imformišemo o stazi do samoga vrha. Kamena stazica vodi na gore pored nje su zidovi od kamenja stara kuća sva od kamena , neko napušteno imanje koje je nekada bio veli posed, staza je sve uža i nakraju prelazi u sliv vode sa vrha, ali naša namera nepopušta da dođemo do samoga vrha, zaustavlja nas gusto šiblje koje nije dozvoljavalo da se prođe dalje, kratki dogovori i potraga za putem koji bi nas odveo do vrha, nalazimo kameu stazu koja vodi na gore i svi se upućeujeno po njoj ka vrhu, blizina vrha ,nema vegetacije samo kamen, ali neodustajemo nego uživamo u prirodi koja je sama sebi napravila put kojim se krećemo. malo preskačući malo na četri noge stižemo na sam greben i njime stižemo do predviđenog vrha, Devesilje 775 m.n/v svi srećni ,vreme sunčano cela okolina nam je na dlanu ,nalazimo se iznad samog brodogradilišta u Bjeloj. Razgledanje, slikanje , rakijica, i dogovaranja za povratak nazad , zbog nepoznavanja terena odlu čujemo se za povratak istom stazam kojom je vršen i uspon. Uspon je trajao dvaipo sata. U povratku mogli su se samo čuti razgovori da je uspon bio predivan i da su svi zadovoljni ovim usponom jer je ostavio mnogo lepih utisaka na svakog učesnika. Vraćamo u smeštaj oko 14:30. Drugi deo učesnika se organizovao za šetnju od Baošića do Igala uz obalu.

Zadnja večera u smeštaju , domaćin nam je spremio predivnu ribu i njegovo domaće vino.

Ponedeljak četvrti dan , doručak spremanje stvari i napuštamo smeštaj , put nas vodi do Kotoraa u kraći obilazak. Ovo je jedna kišovita akcija ni danas nas ne napušta kiša , šetamo starim Kotorom svako na svoju stranu , dolazimo do stepenica koja vode ka tvrđavi na vrhu ali namamo dovoljno vremena da se uspenjeo na vrh . 14:45 dogovoreni prevoz od Kotora do Bara stiže u stanicu , ukrcavamo se i napuštamo Kotor , uz put se video sneg koji se zabeleo i na primorju . Voz iz Bara polazi na vreme , ponovo velko razočarenje, hladan , nema grejanja, domaćin u vagonu alkoholičar koji samo traži ko ima rakije da popije, nebrine za putnike niti za bilo šta drugo. Grejanja nema do Beograda , tu se zamenila lokomotiva i grejanje je proradilo. Malo topline je vratilo ponovo osmehe na licca učesnika akcije. Bližimo se Novom SAdu , pozdravljam se sa učesnicima jer nas jedna polovina napušta tu , planianri Novosadskih Društava koji su sa nama učestvovali na ovoj akciji. Mi čekamo dalje naš voz je izbačen iz reda vožnje zbog velikog kašnjenja, sat vremena čekanja voza za Budimpeštu i idemo dalje lep uredan , topao voz koji nas vozi dalje, ali izgubili smo sve dalje veze za povratak u sombor, Evica se postarala i zamolila svog zeta da dođe po nas u Vrbas, Veliki sneg , loši putevi ali sigurnom vožnjom nas je vratio u Sombor gde stižemo u 15:30. Bila je ovo za mene jedna lepa ,hladna, kišovita ali nezaboravna akcija. Tekst pripremio:Branko Štigmund