grb Kluba

Doboj-Dani čaja na Ozrenu 2012

Datum održavanja akcije: 06.-09.09.2012.
Učesnika : 19 ŽPK"Dr Radivoj Simonović" Sombor
1 ŽPK"Spartak" Subotica
Planina: Ozren
Vrh: Gostilj 773 m/nv
dužina staze: 16 km

Akciju "Dani čaja na Ozrenu" organizuje PED"Preslica" Doboj , i u dogovoru sa njima organizovan je odlazak na ovu akciju, 19 članova našeg Društva i jedan član iz ŽPK"Spartak " Subtica, polazimo 06.09.2012. u 15 časova ispred Sportskog centra "Soko" , da nebih opisivao trasu puta recicu samo , Sombor-Bogojevo-Erdut , republika Hrvatska, -Slavonski Šamac-Bosanski Šamac gde ulazimo u Republiku Srpsku. Susret sa domaćinima trebao je biti u Etno selu "Kotromanićevo" ali smo skrenuli jedno skretanje ranije i malo nam se put odužio, na kraju ipak stižemo do Etno sela , ljubazni domaćini nas sa ljubaznošću dočekuju , jedno piće za osveženje i uz pratnju domaćina odlazimo do mesta Preslica gde nam je smeštaj i prenoćište.
   07.09.2012. Petak , doručak, kafica i uobičajene jutarnje aktivnosti , kao i prethodnog dana domaćin Predsednik Nenad , PED"Preslica" iz Doboja ide sa nama , prvi put smo u Doboju i sa njim ćemo lakše da pronađemo određene destinacije koje je on organizovao da čemo posetiti i upoznati se za znamenitostima Doboja.Prvo odredište nam je Muzej u Doboju , naš dolazak je dogovoren i imali smo divno izlaganje o istorijatu muzeja i istorijatu Doboja, svi oni koji svrate na ovo mestu muzej je naravno mesto koje treba videti , od doba neolita pa kroz sve epohe do danas možete videti u samom muzeju sa predivnim izložbenim predmetima iz tih doba. Nakon Muzeja sledeća destinacija nam je Dobojska tvrđava, koja je Kulturno istorijski spomenik, mislim da fotografije mogu više reći nego što bih ja rečima rekao. Lagani obilazak i šetnja po tvrđavi svima je veoma značila , napuštamo tvrđavu i odlazimo do centra Doboja , tu pravimo puzu i svako po svom nahođenju razgleda centar grada.Za drugi deo dana predviđeno je pešačenje od Doboja do Goranskog jezera i ovog puta vođa staze je domaćin Nenad koji nas laganim hodom vedi kroz predivne predele podnožja Ozrena, staza je 8 km pa vrlo brzo ispred nas je stajalo Goransko jezero. Goransko jezero , ime mu govori samo zaštose tako zove , izgrađeno je angažovanjem gorana i goranske organizacije , veoma lepo i uređeno veštačko jezero uređeno za izletište sa predivnim plažama za kupanje i odmor, ovde nam je priređen ručak od strane domaćina. zadržavamo se neko vreme ovde i nastavljamo pešaćenje do Preslice to je kratka stazica oko 2 km. Predvečernji sati , druženje razmena iskustava , upoznavanje uz muziku i po koje piće.
   08.09.2012. Subota, dan održavanja Manifestacije "Dani čaja na Ozrenu" , domaćini očekuju goste koji još treba da pristignu i da se polako počnemo penjati prema Gostilj-u vrhu gde se Manifestacija tradicionalno održava. Pozdravna reč Predsednika PED "Preslica" Nenada i polazak na stazu , 9 učesnika našeg Kluba je otišlo sa kombijem blizu vrha gde će kraćom stazom uspenjati sam vrh, ostali učesnici polaze na dugu stazu koja je iznosila 16,200 km , veoma lepa staza samo sa mnogo žute zemlje koja se pretvorila u prah i stvarala velike talase prašine, pelazilo se preko dva brda do samog podnožja Ozrena odakle se krenulo na uspon ka vrhu , na samoj stazi nailazite na mnoge potoke preko kojih se prelazi , kupine, maline , ali ove godine zbog suše nije ih bilo, takođe nije bilo ni čuvene trave Ive jer se sasušila zbog nedostatka vode. Nakon izvesnog vremena objašnjavaju još samo ovaj uspon i on vodi na sam vrh , za nepoverovati ali staza je kamenita bez drva , više liči na greben na koje struje vetrovi zbog kojih je i pogodno mesto za paraglajding, na samom početku uspona krst koji se nalazi na samom vrhu skoro se neprimečuje kako je malecan , ali svi smo se uspešno uspenjali i sa oduševljenjem posmatrali okolinu koja nam je bila kao na dlanu vidikovac sa samog vrha je božanstven jer je sam vrh bez drveća i omogućujuje veliki opseg vidika. Fotografisanje , i spuštanje vema malo nekih 100 metara gde se tradicionalsno kuvao čuveni čaj od trave Ive , svi učesnici su na poklon dobili po vreću trave Ive i skuvani čaj da piju. Zadržavamo se ok osat vremana spuštanje do kombija i povratak u Kamp na Preslici. Vredni domaćini ovde su organizovali ručak , tradicionalini planianrski pasulj i živa muzika do kasno u noć.    09.09.2012. Nedelja , doručak i spremanje stvari ovo je dan našeg povratka , ali i za danas je domaćim isplanirao još neku destinaciju , radi se o Manastiru svetog Nikole na Ozrenu , do manastira idemo kombijem gde smo voma ljubazno dočekani i primljeni , Iguman Sava je ukratko nas upoznao sa istorijatom samog Manastira, nakon izlaganja nam je ponudio kafu i osveženje koje su oni pripremili za nas , naravno posetili smo i sam Manastiri , poklonili se razgledali , obišli prodavnicu gde su se mogle kupiti razne stvara , nakon osveženja u Manastiru pozdravljamo se sa domaćinima i nastavljamo naš put do Kraljevskog etno sela "Kotromanićevo" , kotromanićevo je izgrađeno etno selo sve u stilu nekadašnejg izgleda življenja na ovim prostorima , drvene kuća, barake oruđe i sve potrebno za život u stilu toga vremana, mogli su se kupiti i trave sa tog podneblja kao i čajevi , neki naš članovi poželeli i fotografiju u haljini princeze koja je ovde na raspolaganju i to je učinjeno pa je naš klub dobio i svoju planiarsku princeu u Kraljevskom etno selu "Kotromanćevo", možete videti na snimcima. Napuštamo etno selo i usmeravmo se na povratak kući , pre samo prelaska granice za republiku Hrvatsku , zaustavljamo se u restoranu "Kalimero" na još jednom ručku u Republici Srpskoj nakon ručka , odlazimo na granici gde nas je čakalo iznanađenje ipred nas dva velika autobusa i mi , čekanje sat vreman , ali nastavak je bio lep i brz uključujemo se na autoput , kod Osijeka skrećamo na Erdut druga granica , pelazimo veoma brzo i vraćamo se za Sombor.Na akciji bilo još mnogo lepih stvari , događaja i utisaka ali pogledajte prateće fotografije one će Vam reći mnogo više od svake moje reči.