grb Kluba

photo IMG_4210_zps7f44158f.jpg  photo IMG_4251_zps4142c4f3.jpg  photo IMG_4280_zps1728ebe8.jpg povratak istim putem photo IMG_4309_zps4f5d4c98.jpg ipak se predomislio photo IMG_4301_zps52460349.jpg  photo IMG_4299_zpsbbb2f9b8.jpg

BELA CRKVA-SASCA MONTANA-KANJON NERE-RUMUNIJA 2013.

20 planinara iz Sombora 17.08. 2013. godine u jutarnjim časovima to jest u 6,00 polaze na put ka Beloj Crkvi , Trasa puta je preko , Kule-Srbobrana-Zrenjanina-Vršca i odredište Bela Crkva. Na putu do Bele Crkve imali smo dve pauze . Naš domaćin Milan nas je sačekao pri dolasku u Belu Crkvu i u dogovoru nam je pomogao da se svi smestimo u svoje sobe. Planirali smo da to popodne obiđemo sva belocrkvanska jezera ali zbog toplote koja je vladala od toga sam odustao i umesto šetnje otišli smo na kupanje , neki su se ipak šetali oko jezera neki su se kkupali a neki su samo se odmarali u hladovini. Voda je bila prijatna i kupanje je bilo interesantno posle vožnje u kombiju celo prepodne. Belocrkvanska jezera photo IMG_4103_zps77265e54.jpg

Večeri sati su predviđeni za obilazak samoga centa Bele Crkve i odlazak do vidikovca "Tri krsta" sa kojeg se pruza panoramski pogled na celu Belu Crkvu. Prolazeći glavnom ulicom i samim centrom stičete utisak kako je Bela Crkva predivan Grad , koji odiše starim baroknim stilom , starim fasadam , predivnim parkom , i osetite mirniji način života.
 photo IMG_4129_zps01b13c77.jpg

Nedelja 18.08.2013. god. u 8,00 časova polazimo iz Bele Crkve za Kaluđerovo , državna granica sa Republikom Rumunijom , sva sreća na granici smo veoma brzo prošli i put nastavljamo ka našem odredištu. Kombijem odlazimo do ulaska u nacionalni park "Cheile Nerei-Beusnita" , 14 planinara se odlučuje da ide stazom kanjona Nere , a ostali se kombijem vraćaju do mesta Sasca Montana gde se mi spuštamo iz kanjona .  photo IMG_4158_zps2a559688.jpg

Pre ulaska u sam kanjon naš vodič Milan nas je prvo odveo do obližnjeg vidikovca koji je sa leve strane od ulaska na stazu kanjona , vidikovac pruža predivan pogled na dubinu i lepotu koju će Vam pružiti sam obilazak kanjona Nere. kanjon Nere photo IMG_4169_zps5f767987.jpg

Posle nekoliko minuta nalazimo se na ulazu i početku staze koja nas vodi u kanjon Nere na samom početku staza je uzana od sitnog kamena tucanika , staza je inače za jednog čoveka a sa druge strane Vam se pruža pogled na sam kanjon i reku Neru , staza je ručno klesana za vreme Turaka , tuneli koji spajaju stazu i rađeni su u principu da Vas ne odvajaju od samoga pogleda na kanjom , je predivna za ono vrene ručna izrada.  photo IMG_4174_zpsd31f72f0.jpg

Prolazeći iz tunela u tunel , uživajući u svakom detalju koji pruža ovaj deo klusure nakon , dva sata stižemo do mesta gde se sa klisure uzanom stazicom spuštamo do sane Nere, ovde je predviđen odmor za kupanje i punjenje pitke izvorske vode. Jedini Izvor pitke vode nalazi se sa druge strane reke Nere i izvire u steni , trebate preći preko reke na drugu stranu i kad ugledate izvor onda se trebate dobro pokvasiti je oko metar do izvora voda je oko 1,60 dubine , ja sam kao vođa puta , a i same želje da se okupam u Neri odlučio da donosim vodu za svoje planinare.  photo IMG_4201_zpsfc112151.jpg

Nakon pauze , kupanja , i punjenja zaliha pitke vode , nastavljamo dalje vraćamo se na stazu i pred nama se ponovo prostiru divne usko klesane stazice na samom obodu kanjona.  photo IMG_4208_zpsf5bd8566.jpg

Nakon par sati pešačenja napuštamo polako kameni deo i prelazimo više naravnicu sa šumom i gde staza već prilazi veoma blizu same Nere. Na kraju mesto gde napuštamo kanjon Nere ostaje samo još da se pređe stari drvni most koji je postavljen preko, most je izgrađen od čeličnih sajli na koje su postavljene drvene daske , malo se ljulja ali je doživljaj prećiga fantastičan.  photo IMG_4227_zps2f79a378.jpg

Polako se u daljini vide kuće i prvo obližnje mesto Sasca Romana, od kojeg nas cceta vodi da Sasca Montane , ovde su naši ostali planianri koji nisu krenuli u kanjon , pravimo kraću pauzu i zajedno sa ostalima ideo u drugi kanjon predviđen zadanas, kanjon reke Sušare, kanjon je dug 4,5 km . ali prebun brzaka , vodopada , humki , mahovine i bistre vode , na saamoj stazi prelase se mnogi drveni mostići sve ručno građeni što odaje veoma lepu sliku i doživljaj ovom obilasku, na sredini staze imate predivo izletište za studente porek kojeg i stari rudnik, na stazi se nalazi i stari rimski rudnik. Zadnji deo staze odaje najviše čarolije i uzbuđenja jer je uzan za jedno stopalo a u stenu je pričvršćena čelična sajla za koju se pridržavate da biste mogli taj deo da pređete nepokvašeni. Stiženo i do kraja staze gde nas iznenađuje predivan vodopad reke Sušare,  photo IMG_4289_zps625820c4.jpg

Pored vodopada ,pravimo pauzu i istim putem vraćamo se za Sasca Montanu, pošto restoran nije radio ,sedamo u kombi i vraćamo se do granice , pa ponovo do Bele Crkve ,gde ponovo pravimo pauzu za malo osveženja i naravno da se pozdravimo sa našim vodičem Milanom Belobabićem, Milan je kako pričaju učenici oduševio sve prisutne svojim znanjem i iznetim informacijam oko Bele Crkve i samog kanjom i mesta u Rumunije. Belu Crkvu napuštamo u 18,30 časova i uz jednu pauzu u Sombor stižemo u 23,15 časova.

Na akciji je učestvovalo 19 planinara iz ŽPK"Dr Radivoj Simonović" Sombor
i 1 planinar iz ŽPK "Spartak" Subotica.

Bela Crkva-Sasca Montan-Rumunija, 17-18.08.2013.